Ahad, 27 Oktober 2013

Insan Yang Alpa

                                                                  


                                                    
                                                        

            


Aku
hanya insan biasa
yang berdosa dan jahil
tenggelam dalam mengejar kekayaan
tanpa bersujud kepadaNya.

Aku
lalai dalam kebahagiaan
mencari ilmu di pelosok dunia
sehingga melupakanMu
yang Maha Bijaksana.

Aku
jarang menitiskan air mata kerana dosaku
kerap menangis kerana kecewa dalam percintaan
kecewa kerana gagal dalam ujian
tetapi aku jarang bersujud padaMu.

Aku
manusia biasa yang mempunyai dosa
acapkali tersilap dalam memilih keputusan
kerana godaan Syaitan
tidak ingin melihat umatMu berubah
ke arah kebaikan.

Aku
ingin berubah
biarlah dihina oleh manusia
asalkan aku dicintai 
oleh para malaikat,rasul
dan yang Maha Esa.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan